I'M IN IBIZA B****!

iHola cariños!

Tijd voor een verslag van de ESN Ibiza Trip 2012! Eerst wil ik de 30-plussers even waarschuwen dat ze dit verslag misschien beter even overslaan, aangezien de helft over feestjes zal gaan en u misschien een verkeerd beeld van mij zal krijgen.. Iedereen weet dat ik normaal niet van feestjes houd ;)

Deze trip werd opnieuw georganiseerd door het Erasmus Student Network, maar deze keer voor heel Spanje. Uiteindelijk zijn er 16 verschillende ESN’s meegegaan en wel 2500 studenten, afkomstig uit heel de wereld.

De trip begon dinsdagavond, 1 mei. Met een volle bus, 50 mensen, van Gandía naar de ferry in Valencia. In de tijd dat je van Gandía naar Ibiza reist zou je in feite al in Brussel een kop koffie kunnen zijn gaan drinken en terugvliegen. Na 12u in totaal geloof ik, zijn we aangekomen. De boot zelf was super luxueus! Omdat we als eersten op de boot mochten (en daarna 2u moesten wachten voor we konden vertrekken, aangezien 2500 mensen over hetzelfde mini-bruggetje moesten) konden we de relax-zetels in First class bemachtigen. We bleven er echter niet te lang hangen, want eens de boot vertrok begon het eerste feestje op het dak. Koud, winderig, maar AWESOME! Nog nooit zoiets meegemaakt.

Om 5u ’s ochtends aangekomen bij Ibiza Jet Appartments in Playa d’en Bossa. Ik deelde een appartement met Ezgi, Ekin en Ates (Turkije), Zoli (Hongarije) en Emeline (Frankrijk). Uiteindelijk waren er maar 2 slaapkamers en 2 zetels. De mannen, charmant als ze hier allemaal zijn, sliepen op de zetels. Daarnaast ook een ruime badkamer en een mini-keukentje.

De volgende ochtend konden we al naar de hippie-market als we wilden, maar buiten Emeline is niemand van ons wakker geraakt. Tegen de middag zijn we naar het strand getrokken, waar het bikini-weer bleek te zijn. Een verrassing, want ze voorspelden koudere temperaturen voor Ibiza dan voor Gandía, en in Gandía kon je nog niet aan het strand liggen. Het blijkt iets te maken te hebben met vochtigheid in Gandía. Na een beetje relaxen zijn we inkopen gaan doen voor de week in de Carrefour. Aangezien ik na de Belgische avond gebombardeerd ben tot superkok heb ik de leiding over de keuken gekregen (zolang dit nu maar geen patroon voor heel mijn leven wordt..). Elke dag tegen 16u begon de poolparty, steeds in een ander thema. Vandaag flagparty. Iedereen in de kleuren van zijn/haar land :-) Nationalistisch als ik ben had ik natuurlijk niets om aan te trekken. Maar het was een leuk feestje. ’s Avonds klaarmaken voor de school-party in de grootste discotheek van de wereld: Privilege. Goede student als ik ben had ik natuurlijk opnieuw niets om aan te trekken.. Black & white could do. De discotheek zelf vond ik maar niks, er was wel een cool zwembad in het midden, maar ik heb alles tezamen ongeveer 2u moeten wachten op een drankje.

Donderdag zijn we naar een prachtige baai getrokken, Cala d’Hort. Volop genoten van de zon en leuke foto’s gemaakt. Ik wou er niet meer weg eerlijk gezegd. Na een typische broccoli met patatjes en bechamel tijd voor de volgende party: white/foam-party. Deze discotheek (Eden) was veel gezelliger en we hebben heel wat afgelachen met een dronken Ezgi en Ates! Ik ben niet gebleven voor het schuim, die kwam pas tegen een uur of 5. De volgende dag bleek dat er 2 van Gandía naar het ziekenhuis zijn gevoerd, eentje dacht dat je in het schuim kon springen zoals in een zwembad en had een opengescheurde kin, de andere had zoveel schuim ingeademd dat ze het weer moest overgeven. Nice concept, die foam parties ;)

De volgende dag stond er een bezoek aan Eivissa (Ibiza) – stad op het programma. Het is een gezellig stadje met een oud kasteel op de top. Het was wel wat bewolkt. Na het bezoek aan het kasteel zijn we een beetje gaan shoppen, mooiste schoenen ooit gekocht :-) En dan ben ik toch geplooid en mijn bed ingekropen. 4u slaap per nacht begon te wegen. Ondertussen vond de Hawaï-poolparty plaats beneden. Daarna was het al tijd voor het volgende feestje; pyjama party! Eindelijk had ik een leuke outfit, haha. De discotheek was deze keer maar 5 minuten van onze appartementen verwijderd, in Space. Jammer van die slechte muziek heel de tijd (minimal), toch mijn mening.

De laatste dag dan! Zaterdag zijn we met de boot naar Formentera getrokken, een eilandje naast Ibiza. Daar hebben we met z’n 5’en een auto gehuurd en het eiland verkend. Het heeft enkele prachtige baaien met helder blauw water. Het was leuk maar het was aan het regenen en we hadden niet meer dan shortjes en slippers bij dus heeft de helft van de groep een zware verkoudheid opgelopen, waaronder ik natuurlijk. Eindelijk thuis mezelf toch nog even proberen redden met een siesta, maar helaas. Ze hebben me toch nog overtuigd mee te gaan naar de laatste discotheek, Paradise, waar de ESN water party plaatsvond. Ook nu kwam het water pas tegen een uur of 5. De zaal had verschillende verdiepingetjes, een soort podia. Op de hoge viel het water als regen uit de lucht (very sexy effect..) en enkele lagere zones werden gevuld door fontijnen. Heel jammer dat ik er niet in kon!! Maar dan zou ik nog zieker worden. Ook de muziek was veel beter, een beetje bootymusic hier en daar.. ;) Echt een super super geslaagde laatste avond.

Het was echt een onvergetelijke trip, ik raad iedereen die in Spanje op Erasmus gaat aan om dit mee te doen! Ibiza is een eiland als geen enkel ander. En zoals jullie lezen is er ook wel meer te doen dan feesten ;-)